Bila Budak Diajar melukis

Posted by madkie on Tuesday, September 11, 2012

Bila tengok sekolah rendah semalam, aku teringat peristiwa dulu. Masa itu aku berumur 7 tahun.cikgu suruh aku lukis gambar pemandangan yang indah. Tapi aku tidak dapat membayangkan pemandangan yang indah itu macam mana.

 Lalu aku bertanya pada cikgu,"nak lukis apa cikgu?".
Cikgu yang baik hati itu menjawab"lukis pemandangan,contohnya pemandangan sawah, ada bukit, burung-burung terbang. Kan indah pemandangan tu".

Aku yang sememang tidak pandai melukis terus terfikir "benda" yang perlu aku lukis. CPU kecilku dapat mentafsir data yang ingin disampaikan oleh cikgu aku tadi.


Beberapa minit kemudian…

<<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>>


Aku menunjukkan hasil lukisan aku pada cikgu tadi. Dia kelihatan tergamam dan terkelu tidak dapat berkata-kata. Aku bertanya"Kenapa cikgu?tidak menarik ke lukisan saya itu?"
 




lukisan budak sekolah rendah

p/s: cerita diatas hanya rekaan semata-mata, tapi lukisan tu adalah lukisan semula.hehehe






{ 4 comments... read them below or add one }

CIK TOM said...

comel je lukisan tu utk standard bdk 7 tahun :)

madkie said...

yeke?pttla cikgu tu senyum lepas tue.
dia ckp pandainya...hehehe=)

Hazmin Hamudin said...

Lepas tu mesti hebat budak tu melukiskan...

madkie said...

xde la @Hazmin Hamudin...budak tue lebih suka jadi designer kot.huhu

Post a Comment

 

Random Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Story Busuk

my ping

My Ping in TotalPing.com