Karangan Banjir Bahagian 2

Posted by madkie on Thursday, June 27, 2013

...Abah segera mengajak aku pulang selepas selesai berbual dengan Pak Su Omar. Pak Su menyuruh abah mengambil perahu, tapi abah kata nanti petang dia datang ambil. Air mengalir laju,sampah sarap bergerak bersama -sama arus. Ada juga sampah sarap yang melekat pada pagar rumah orang kampung. Aku mengambil sebatang kayu yang hanyut didepanku, lantas menguis sampah itu supaya bergerak pergi. Tiba-tiba...

BANJIR

..tiba-tiba, kami mendengar sesuatu yang berdengus di sebalik semak. Suara yang aku dengar sungguh menakutkan. Aku menghampiri abah dah berada dibelakang dia. Abah mengambil sebatang kayu yang ada ditepi jalan. Aku masih tidak tahu, binatang apakah yang mahu menyerang kami. Aku memegang erat kayu yang ada ditanganku. Abah mula melangkah perlahan-lahan. Dia melibas-libas kayu ditangannya dan membedal kayu itu pada air diatas jalan. Binatang itu berundur perlahan-lahan. Rupa-rupanya...


..rupa-rupanya binatang yang berada dalam semak itu ialah kerbau..tapi warnanya yang hitam berkilat buat aku tidak perasaan. Alhamdulillah binatang itu tidak menyerang kami. aku masih berdebar-debar dan takut. Mana tahu tiba-tiba binatang itu menyerang kami dengan tanduknya yang panjang. Tentu parah keadaan kami. Air semakin dalam, setiba kami dihadapan rumah air sudah mula memasuki ruang dapur rumah kami.

P/s:kalut!!!!!!

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 

Random Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Story Busuk

my ping

My Ping in TotalPing.com