Beribadah Sambil Beramal Bersama eQurban.com

Posted by madkie on Sunday, June 9, 2013

Assalamualaikum semua...mungkin dah ramai yang mendaftar sebagai rakan niaga eQurban selepas seminar Buat Duit dengan Blog anjuran Denaihati pada bulan lepas… madkie tak sertai pun seminar tue. Tetapi ramai rakan blogger yang memberitahu seminar itu mendapat sambutan yang sangat menggalakan. Sebenarnya, tujuan post kali bukanlah untuk bercerita tentang seminar tersebut, tetapi berkongsi tentang eQurban.com.
eQurban.com


Tahukah anda, program eQurban.com ialah satu program korban dan aqiqah di Kemboja anjuran Al-Ansar Agro Sdn. Bhd dengan kerjasama Koperasi Muslim Kemboja. Dibawah program ini, ibadah qurban dan aqiqah menjadi lebih mudah untuk dipraktiskan.

Selain itu, anda juga tidak perlu risau tentang bagaimana binatang ternakan untuk program ini diternakkan kerana semua binatang ternakan dipeliharaan sendiri oleh pihak Al Ansar Agro Sdn Bhd dengan bantuan dari penduduk muslim di Kemboja. Secara tidak langsung, program ini turut membuka satu peluang pekerjaan kepada penduduk muslim di sana. Dengan cara ini, penduduk muslim di sana dipupuk untuk lebih berdikari.

Alhamdulillah hasil dari program korban dan aqiqah setiap tahun semenjak ditubuhkan pada 2010, satu sekolah telah berjaya dibina di Kemboja. Sekolah Diya Uddin, Battambang,Kemboja sebuah sekolah intergasi yang diurus oleh pihak Koperasi Muslim Kemboja. Dengan pembinaan sekolah ini, salah satu misi awal penubuhan eQurban Berjaya dilaksanakan, iaitu meningkatkan taraf ekonomi dan pendidikan masyarakat Islam di Kemboja. Selain sekolah, pihak eQurban turut membantu mewujudkan tanah wakaf untuk penanaman getah dan perikanan air tawar untuk penduduk Islam Kemboja.

perasmian sekolah Diya Uddin
Alhamdulillah dengan cara ini kita bukan hanya beribadah tetapi turut beramal dengan menginfakkan juga. Jangan sama-samalah kita beribadah sambil beramal dengan membuat tempahan untuk program korban dan aqiqah ini.

Jika anda berminat untuk melakukan ibadah qurban atau aqiqah di Kemboja, anda boleh klik pada pautan dibawah;
 
Unutk rujukan anda semua,harga adalah seperti berikut:

1 Bahagian Lembu – RM250 / 85 USD (International)

            1 Ekor Lembu – RM1750 / 595 USD (International)

             1 Ekor Kambing – RM550 / 190 USD (International)

Semua urusan tempahan dan bayaran boleh dilakukan di laman INI. untuk makluman anda sijil pengesahan,resit dan gambar turut diberi untuk setiap tempahan selepas selesai semua urusan.
 
gambar sembelihan
kredit gambar: http://equrban.com



{ 2 comments... read them below or add one }

Sharinginfoz said...

memang bagus juga since kat sana lebih ramai yang memerlukan

madkie said...

a'ah..sebagai sesama Islam marilah kita sama2 membantu mereka..

Post a Comment

 

Random Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Story Busuk

my ping

My Ping in TotalPing.com