OH Blogku dah Bersawang!

Posted by madkie on Saturday, May 18, 2013


Rasanya dah berbulan-bulan madkie tak menulis diblog nie. Kekangan masa yang agak terhad dengan kerja yang berlambak membantut semangat madkie untuk publish post secara konsisten. Tetapi itu hanya alasan madkie yang sememangnya pemalas besar.huhu. mana taknya, orang lain selamba jerr boleh update blog masing-masing, walaupun rutin harian mereka lebih sibuk dari madkie sendiri.hehehe malunya.

Alhamdulillah, syukur sangat-sangat pada Sang Pencipta yang tidak pernah alpa untuk memberi nikmat dan rahmat..Dan sehingga kini kita semua masih dapat meneruskan hidup. Madkie disini tak mahu bermain kata -kata dengan janji manis untuk sentiasa mengupdate blog ini. Kononnya mahu buat sepuluh post sehari(semangat giler tu..huhuhu).tapi cukuplah dengan post-post yang santai untuk tatapan semua.

Rindu weh nak menaip depan laptop sambil makan kerepek pisang atau choki-choki. Dalam masa 5 bulan ini madkie rasa 24jam tak cukup untuk madkie handle kehidupan madkie. Tapi Alhamdulillah makin lama, makin nampak jalan yang Allah bagi. Mungkin jalan itu dah lama ada tapi tak nampak kot.huhu

...

Pejam celik- pejam celik dah setahun lebih aku menyibukkan diri dengan kerja. Tak sanggup rasa untuk sesaat mengenang peristiwa perit itu. Awal –awal dulu, aku tak boleh nak terima kenyataan…maz dah tinggalkan aku keseorangan. Mujur lah ada mama yang menemani aku tatkala hati ini meronta-ronta merindui dirimu. Aku akui kesilapan berpunca dari sikap cemburu buta!arrgh!! kenapa aku tak percaya dengan kata-kata maz??kenapa??
“Mir  jom makan… malam nie mama masak special untuk mir…ni ada sup daging kesukaan mir…”panggil puan sarimah sambil meletak bekas kaca yang berisikan sup daging yang berasap nipis di tengah meja.

Mir mula bergerak menuju meja makan.nanti kalau dia lambat bangun ada lah yang dibebel oleh mamanya.
“mama…ina ngan sarah mana?tak makan sama ke?”pintas mirzan bila teringat kedua adik kembar.

 ...

aik??apa tue?? Ooo iklan novel sebabak.sorry kawan -kawan itu scene dalam novel Merindu Kasih Semalam. Takde kaitan pun dengan comeback madkie.hehehe.

p/s: OOOooooooooooii!!i'm coMEbaCKKK

{ 4 comments... read them below or add one }

suri said...

sedih sungguh...klu admin putus cinta hee tpi ada jer bru nnti mesti cpt lupo yg lama heee

madkie said...

a,ah suri...dah 471hari.hehehe. In Shaa Allah klu ada jodoh xkemana.thanks sudi singgah kat blog yang dah bersawang nie.

cik tom said...

ciktom pn sblm ni 2bulan lebih xupdate..bln 5 br start blk update blog...pastu br ni smgu plk xupdate bila gi kL susah line tnet umah sewa adik xbpe ok..

madkie said...

berapa hari kat kL ciktom?ciktom xpe...xupdate pn xpe pengunjung tetap ada.hehehe.tq sebab sudi singgah sini.heee

Post a Comment

 

Random Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Story Busuk

my ping

My Ping in TotalPing.com